Markedsindsigt

Kom foran konkurrenterne med strategisk positionering

Markedsanalyse

Verden er i konstant forandring – det gælder stort set inden for alle områder – den måde, hvorpå vi mennesker spiser, motionerer, tænker, taler, agerer, opdrager, kommunikerer, forbruger og arbejder.

Bliv mere attraktiv overfor potentielle kunder og skab vækst.

Med en markedsanalyse får du indsigt i aktuelle markedsforhold
– og du får identificeret, hvad der skal til for at kapre dine konkurrenters kunder.

Uforpligtende

samtale

Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os. Vi er altid klar til en uforpligtende samtale eller et møde om dine udfordringer. +45 61 70 66 11

VISMA

Vækster via måling af marketing KPI’er med benchmarks til konkurrenter

udpluk af vores kunder

Strategisk positionering i forhold til konkurrenter

Strategisk positionering vil sige den position, som virksomheden ønsker at indtage på markedet. Strategisk positionering er måske den vigtigste markedsstrategi, da den har stor betydning for virksomhedens succes.

Med positioneringen opnår virksomheden dens plads på markedet, som b.la. er afgørende for prisniveauet for virksomhedens ydelser.

Strategisk positionering har desuden stor betydning for virksomhedens markedsandel, da virksomhedens position afgør kundernes opfattelse af virksomhedens ydelser og brand m.v.

Temaer der med fordel kan indgå i en markedsanalyse:

Kendskabsgrad
Præference
Omdømme
Kundetilfredshed og loyalitet, NPS
Vigtighed ved valg af leverandør ved skifte
Profil af styrker/udfordringer
Fremtidig købsintention og planer